Tocmai s-a terminat nebunia cu Black Friday. La un moment dat, în cursul zilei de vineri, cineva m-a cam lăsat în offside cu următoarea întrebare: de ce această vineri trebuie neapărat să fie neagră? De ce nu poate fi albă sau roz? N-ar suna mult mai optimist? Sincer, n-am ştiut ce să-i spun dar am promis că voi afla ce şi cum…
Culmea e că răspunsul l-am primit de la un economist. Mi-a explicat că în contabilitatea americană (şi nu numai) pierderile se marchează cu roşu iar profitul cu negru, adică cu culoarea normală a oricărui font. Simplu, nu-i aşa?
Si asta de ce este culmea? Nu au economistii raspunsuri la orice? Orice in afara economiei, se intelege.
Era un fel de a spune, se intelege…
Black friday este (intotdeauna) prima zi de vineri de dupa thanksgiving. Numele de “black” a fost folosit pentru prima data in Philadelphia, iar termenul descria nebunia din traficul din acea vineri, cand toata lumea pornea catre casa dupa sarbatoarea de thanksgiving. Aceeasi vineri marca si inceputul oficial al sezonului de cumparaturi pentru craciun, sezon pe care toti retailerii asteptau sa-l termine pe “negru” si nu pe “rosu”, cum bine zic economistii…