Da, intotdeauna urmez sfaturile medicului pe care l-am …

09/09/2010

Comment posted Medicul-vedetă-media by DrPi.

Da, intotdeauna urmez sfaturile medicului pe care l-am ales. De ce? Pentru ca ascult profesionistul si detest urechistul, indiferent de domeniul profesional.
Nu stiu despre cine este articolul Dvs. Raspunsul meu este despre TOTI medicii practicieni mediatizati si arhimediatizati, in Romania, indiferent de gradul universitar, cu o singura exceptie – Raed Arafat. De ce pe el il cred, iar pe ceilalti nu? Pentru ca RA cladeste ceva util in primul rind altora (avantajele personale decurg, dar sunt consecinta si nu scopul primordial). Ceilalti fac orice ca sa-si ascunda interesul personal meschin sub aripa interesului general. Si o fac prost. Trebuie sa fii neinformat, naiv sau interesat sa nu-ti sara in ochi acest lucru. Iar pacientul este, de cele mai multe ori, neinformat. Sau DEZinformat.
Interesant mi se pare altceva – oamenii care lucreaza in media sunt de cele mai multe ori victima propriilor lor legende. Ajung sa creada ca medicii promovati de ei sunt chiar buni. Nu va este frica?
Si acum ma intorc la ideea de la care am pornit in polemica noastra. Dvs sunteti convins ca, in domeniul medical, media promoveaza valori. Eu sunt convins ca promoveaza nulitati. Si, deocamdata, nu m-ati convins. Probabil ca nici invers.
Esenta este alta – daca eu gresesc nu se intimpla nimic grav. Daca media se inseala se cam pot intimpla multe.
Gata, deja am scris prea mult.

DrPi also commented

  • Am revenit special sa vad acest subiect. Recunosc ca eram curios (ati reusit !). M-ati surprins prin abordarea poetica. Pentru mine, medicul-vedeta-media este, din contra acea nulitate care, negasindu-si recunoasterea intre egali, iese in lumea “profana”.
    Pot fi doua nelamuriri.
    Prima: Cum adica nu-si gaseste recunoasterea intre egali ? Doar e Dom’ Profesor ?! Doar e creatorul metodei ?! Doar e medicul notabilitatilor ?! Doar are clientela girla !? Doar are zeci de congrese la activ !? Da, dar nu e recunoscut ! Si nu e vorba de recunoasterea formala, ci de cea reala. Cea care se vede in ochi, care transpare din fiecare por si care nu poate fi mimata. Cea pe care si-o doreste din tot sufletul si pe care n-o va avea niciodata.
    A doua: De ce iese in media ? Pentru ca acolo se simte protejat. Inlocuieste mediul profesional (temuta peer evaluation) unde poate fi combatut cu usurinta, cu publicul larg unde poate spune orice – premiera nationala, mondiala, salvatorul neobosit, speranta medicinei romanesti. Gata mereu sa “scape” o sopirlita despre un coleg, un amanunt indecent despre un pacient, o reclama mascata.
    Va inselati, deci. Medicul-vedeta-media nu foloseste presa ca sa-si recistige statutul social pierdut ci ca sa obtina un drept pe care nu-l are.
    Nu cunosc decit o singura exceptie la afirmatiile mele
    Pina la rezolvarea polemicii noastre, un sfat amical – feriti-va de medicul-vedeta-media. Efectele adverse pot fi mor(t)ale.

Recent comments by DrPi

  • Atac de presă la Hippocrate
    Eu nu va propun un pariu, ci un studiu prospectiv. Cu trei loturi. Lotul 1 – Dvs, cei din media, care considerati ca medicii mult mediatizati sunt cei mai buni, mi se pare corect sa va tratati la ei (altfel, una mediatizam si alta mincam ?!) Lotul 2 – citiva demodati care vom merge la medici ocoliti de media, alesi de noi. Lotul 3 (martor) – un grup care merge la “medicul de garda”.
    Eu sunt convins ca lotul 2 va iesi cel mai prost (semnificativ statistic ;-)!) Dvs nu sunteti de acord cu mine. Acest studiu (pentru care ma declar voluntar la lotul 2) va spune de partea cui e dreptatea. Mi se pare cel mai concludent mod de a incheia o contorversa.
    Despre celalte, prefer sa le discutam cu / fara menajamente. Tastarea este o munca prea dificila pentru lenesul (fie el rafinat sau nu) din mine.
    Am revenit pe blog nu pentru a va citi reactia ci pentru ca am gasit dimineata o informatie care m-a dus la alte cautari fructuoase. Pierdusem firul. Acum l-am regasit. Numai bine
    Uitasem ceva – In Japonia am invatat ca explicatiile se dau daca sunt cerute
  • Atac de presă la Hippocrate
    Este evident ca, de dragul conciziunii, am contopit doua idei intr-una singura si, tocmai ca sa semnalez acest lucru, am pus intre ele un marcaj: (…)
    Despre medicii-vedeta eu am o teorie ceva mai sofisticata pe care imi rezerv placerea s-o expun intr-un viitor articol pe care ma bucur ca m-ati provocat sa-l scriu.
    “Pariul” pe care mi-l propuneti nu ma tenteaza deloc. Si nu fiindca m-as teme sa pierd. Cred ca anumite pariuri e mai bine sa nu fie castigate. Am cunoscut un profesor de fizica care avea o vorba: “experienta acumulata este direct proportionala cu cantitatea de material distrus in experiment”. Varianta cu prinsoarea cade, dar puteti oricand aplica asupra mea, fara menajamente, tehnica explicatiilor argumentate.
  • Atac de presă la Hippocrate
    Citatul e incorect pentru ca ati contopit doua idei intr-una singura: lista e una, mediatizarea medicilor e alta. Daca vreti, va voi explica. La fel cum va pot explica si alte dileme generate de interventia mea. Deocamdata, un singur comentariu: Despre medicii vedeta media stiu exact ce vorbesc.
    Dar, sa admitem ca eu gresesc. Va las placerea sa fiti tratat de medicii adulati, citati, cautati, premiati de presa, de “omul saptamanii” cum titra un ziar iesean acum citiva ani. Eu, fiind demodat, ma voi duce la cei pe care ii cunosc si care sunt, in general, obscuri pentru media. Propun sa tragem linia si sa facem socotelile peste 30 de ani. Va prindeti ?
    In rest, succes, sanatate si viata lunga.
  • O perspectivă teleologică
    Parerea mea e una singura… MOLDOVA MALL e pe duca… de fapt ma mir ca a rezistat pana acum… la deschidere i-am dat un an jumate… asta e, se intampla, nu-i suficient sa faci mall-ul, trebuie sa-l sustii si sa atragi lumea in el…
  • Roiul de fluturi
    Multumesc pentru apreciere. Ca iesean, iubesc Iasul mai mult decat oricare alt oras, dar trebuie sa recunosc faptul ca Bucurestiul nu este chiar asa lipsit de “verde” precum spui. Cel mai mare, cel mai frumos si cel mai bine ingrijit parc din Romania – si ma refer aici la parcul Herastrau – se afla, din pacate pentru ieseni, in Bucuresti. O sa fac in curand un raid de primavara prin acest parc si voi publica cateva fotografii.

powered by SEO Super Comments

  • Share/Bookmark

S-ar putea să te mai intereseze:


4 comentarii la “Da, intotdeauna urmez sfaturile medicului pe care l-am …”

  1. ciuho pe 6 May 2008 8:38 PM

    Inima trebuie sa ramina acolo si sa bata. Trebuie mult curaj sa incerci sa duci lucrurile pe un fagas normal. Fara acest lucru nimic nu are sens iar lucrurile devin iresuscitabile. Dum spiro, spero. Impardonabil?

  2. DrPi pe 8 May 2008 10:22 PM

    Am revenit special sa vad acest subiect. Recunosc ca eram curios (ati reusit !). M-ati surprins prin abordarea poetica. Pentru mine, medicul-vedeta-media este, din contra acea nulitate care, negasindu-si recunoasterea intre egali, iese in lumea “profana”.
    Pot fi doua nelamuriri.
    Prima: Cum adica nu-si gaseste recunoasterea intre egali ? Doar e Dom’ Profesor ?! Doar e creatorul metodei ?! Doar e medicul notabilitatilor ?! Doar are clientela girla !? Doar are zeci de congrese la activ !? Da, dar nu e recunoscut ! Si nu e vorba de recunoasterea formala, ci de cea reala. Cea care se vede in ochi, care transpare din fiecare por si care nu poate fi mimata. Cea pe care si-o doreste din tot sufletul si pe care n-o va avea niciodata.
    A doua: De ce iese in media ? Pentru ca acolo se simte protejat. Inlocuieste mediul profesional (temuta peer evaluation) unde poate fi combatut cu usurinta, cu publicul larg unde poate spune orice – premiera nationala, mondiala, salvatorul neobosit, speranta medicinei romanesti. Gata mereu sa “scape” o sopirlita despre un coleg, un amanunt indecent despre un pacient, o reclama mascata.
    Va inselati, deci. Medicul-vedeta-media nu foloseste presa ca sa-si recistige statutul social pierdut ci ca sa obtina un drept pe care nu-l are.
    Nu cunosc decit o singura exceptie la afirmatiile mele
    Pina la rezolvarea polemicii noastre, un sfat amical – feriti-va de medicul-vedeta-media. Efectele adverse pot fi mor(t)ale.

  3. Idle living (@DrPi) pe 9 May 2008 2:05 AM

    Ma bucur ca ati revenit. Recunosc ca eram curios daca o veti face! Mai recunosc si ca abordarea este lejer poetica, dar asa am si dorit-o. Am fost intrebat daca acest articolul este despre dr. Sorin Oprescu si tocmai aceasta abordare poetica m-a salvat din situatia de a da un raspuns cu da sau nu. Fiecare este liber sa-si imagineze propriul scenariu… Despre efectele moral-mortale nu stiu ce sa zic… Incerc sa ma feresc, dar nu promit nimic! Dvs. urmati intotdeauna tratamentul prescris de medic?

  4. DrPi pe 17 May 2008 10:51 AM

    Da, intotdeauna urmez sfaturile medicului pe care l-am ales. De ce? Pentru ca ascult profesionistul si detest urechistul, indiferent de domeniul profesional.
    Nu stiu despre cine este articolul Dvs. Raspunsul meu este despre TOTI medicii practicieni mediatizati si arhimediatizati, in Romania, indiferent de gradul universitar, cu o singura exceptie – Raed Arafat. De ce pe el il cred, iar pe ceilalti nu? Pentru ca RA cladeste ceva util in primul rind altora (avantajele personale decurg, dar sunt consecinta si nu scopul primordial). Ceilalti fac orice ca sa-si ascunda interesul personal meschin sub aripa interesului general. Si o fac prost. Trebuie sa fii neinformat, naiv sau interesat sa nu-ti sara in ochi acest lucru. Iar pacientul este, de cele mai multe ori, neinformat. Sau DEZinformat.
    Interesant mi se pare altceva – oamenii care lucreaza in media sunt de cele mai multe ori victima propriilor lor legende. Ajung sa creada ca medicii promovati de ei sunt chiar buni. Nu va este frica?
    Si acum ma intorc la ideea de la care am pornit in polemica noastra. Dvs sunteti convins ca, in domeniul medical, media promoveaza valori. Eu sunt convins ca promoveaza nulitati. Si, deocamdata, nu m-ati convins. Probabil ca nici invers.
    Esenta este alta – daca eu gresesc nu se intimpla nimic grav. Daca media se inseala se cam pot intimpla multe.
    Gata, deja am scris prea mult.

Comments are closed.

    Credo

    Aceast blog îşi propune "să preamărească lenevia şi să declanşeze un atac împotriva culturii muncii din lumea occidentală, care i-a înrobit, demoralizat şi deprimat pe atât de mulţi dintre noi"

    Susţin
    BlogMania
    Vremea
    ZeList